Sistemul de racire a motorului


Motoarele sunt echipate cu instalație de răcire pentru a le menține temperatura de funcționare normale de 80 - 115 C la cele pe benzină și de 80 - 90 C la cele Diesel, deoarece în timpul arderii combustibilului se dezvoltă temperaturi foarte ridicate. Sistemele de răcire sunt de două feluri: cu lichid (apă distilată cu antigel) și cu aer.
Funcționarea normală a motorului la temperatura constantă stabilită de constructor, este condiționată de răcirea sa prin doua sisteme, respectiv sistemul de răcire cu aer sau sistemul de răcire cu lichid format din apă distilată în amestec cu antigel.
Instalația de răcire a motorului cu lichid cuprinde: radiatorul, pompa de apă, ventiatorul, termostatul, vasul de expansiune, termocontactul, tuburile flexibile racordurile din cauciuc.
Din instalația de răcire a motorului se comune din apă
distilată sau apă demineralizată în amestec cu antigel, a cărui concentrație se stabilește în funcție de cele mai scăzute temperaturi din timpul iernii.
Lichidul din instala?ia de răcire a motorului, compus din apă distilată în amestec cu antigel, se verifica și se completează anual înainte de a intra in iarnă și se înlocuiește la perioadele de timp ori parcursurile recomandate de constructorul autovehiculului.

Inapoi

   

 

 
Copyright © 2009 Crismalex. Toate drepturile rezervate.